Home » Contact » Over de praktijk » wkkgz
Ben je niet tevreden over een behandeling of heb je een klacht over jouw behandeling? Op deze pagina lees je meer over de stappen die je kunt zetten.
De overheid vind dat iedereen recht heeft op goed zorg en heeft daarom wettelijk vastgelegd wat dit precies inhoudt. Ook staat omschreven wat jouw rechten zijn als je een klacht hebt over de aangeboden zorg. Dit alles staat omschreven in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (ook wel WKKGZ genoemd).
Uit onderzoek blijkt dat niet iedereen te tevreden is over hun zorgverlener en hun afhandeling bij een klacht. Daarom is de Wkkgz in het leven geroepen zodat zorgverleners in openheid van klachten en ongewenste gebeurtenissen kunnen leren zodat op die manier toekomstige zorg wordt verbeterd.
De WKKGZ omvat kort samengevat het volgende:
– Betere en snellere aanpak en afhandeling van klachten
– Is er een incident dan kunnen zorgmedewerkers dit melden
– De (zorg) client wordt beter gehoord
– De meldplicht van de zorgaanbieder wordt uitgebreid.
Meer informatie over de Wkkgz is te vinden op de site van de rijksoverheid of download de pdf met uitleg.
Als je ontevreden bent over jouw behandeling bij Praktijk Mijn Lijf dan verneem ik dat uiteraard graag want waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ook ik kan een fout maken en hoor dat dan uiteraard graag want van fouten kan ik leren. Graag verneem ik dat dan graag want mijn streven is om altijd samen (tijdens een persoonlijk gesprek) tot een goede oplossing te komen.
Ben je desondanks toch niet tevreden met de uitkomst dan is er de mogelijkheid contact op te nemen met de klachtenfunctionaris. Ik ben hiervoor aangesloten bij een externe partij zodat de klachtenfunctionaris onafhankelijk is, onpartijdig en probeert te bemiddelen tussen beide partijen met als doel dat de klacht naar tevredenheid wordt opgelost.
Mocht het probleem na inspanning van de klachtenfunctionaris nog steeds niet naar tevredenheid zijn opgelost dan kan de klachtenfunctionaris je informeren over de verdere mogelijkheden zodat jouw klacht alsnog goed wordt opgelost.
Heb je een klacht dan verneem ik dat uiteraard graag. Je kunt mij persoonlijk benaderen of een bericht sturen via het contactformulier.
Is jouw klacht nog steeds niet naar tevredenheid opgelost dan kan je contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Ga naar www.klachtenregeling.nl en meld daar vervolgens jouw klacht.
Aan het melden van een klacht bij de klachtenfunctionaris zitten geen kosten verbonden.
Monnickskamp 8
1273 JS Huizen
Tel: 06 -24 15 55 86
Maandag – 12:30 – 21:15
Dinsdag – gesloten
Woensdag – gesloten
Donderdag – 09:00 – 17:00
Vrijdag – 09:00 – 17:15
Zaterdag – 09:00 – 17:00
Zondag – gesloten
© All Rights Reserved 2023 - Praktijk Mijn Lijf